Az előző részben a babaszoba és az óvodás korú kisgyermek szobája volt a témánk, most körüljárjuk, hogy milyen szempontok szerint rendezhetjük be egy (vagy több) idősebb gyerek életterét, a lehető legjobban.
Az előző részben a babaszoba és az óvodás korú kisgyermek szobája volt a témánk, most körüljárjuk, hogy milyen szempontok szerint rendezhetjük be egy (vagy több) idősebb gyerek életterét, a lehető legjobban.
Ha különösen nehéz természetű emberrel hoz össze bennünket a sors, akivel nem találjuk a közös hangot vagy megbotránkozunk a reakcióin, akkor azt mondjuk vagy gondoljuk róla, hogy "nem volt gyerekszobája". Persze a kifejezés átvitt értelmű, hiszen elsősorban a szeretetteljes és a kölcsönös megbecsülés és tisztelet alapján működő családi kötelékek vagy kapcsolatok hiányát értjük ezen, aminek köszönhetően az emberünk is ilyenné válhatott.
Már Szókratész is megmondta, hogy "nem azért élünk, hogy együnk, hanem azért eszünk, hogy éljünk", mégis a legtöbb embernek - több okból is - központi kérdés az étkezés. Az ételek minőségén és mennyiségén kívül fontos lehet az is, hogy a napi rendszerességgel elköltött reggelink, ebédünk és vacsoránk hogyan, hol, milyen adottságokkal, berendezéssel és eszközükkel felszerelt helyszínen történik.
A szó, amit a magyar nyelvben alkalmazunk erre a helyiségre, nem teljesen mutatja meg igazán, hogy mennyi mindenre lehet "használni" a jól megtervezett és kialakított nappalit. Az angolok azt mondják, hogy "living room". Ez a kifejezés már sokkal jobban elmondja, hogy mennyi tartalmat lehet belesűríteni ebbe a helyiségbe.
Ez az a helyiség, ahová belépünk, amikor hazaérkezünk, és innen indulunk el reggelente. Több tagú család esetén ez meglehetősen nagy eséllyel okoz felfordulást, főleg a hideg évszakokban, amikor az öltözködéssel sok időt eltölthetünk, és közben még akadályozhatjuk is egymást.
Utolsó kommentek